lördag 13 november 2010

LOVIKKAVANTAR och LOVIKKAMÖSSA




Nu är det full fart på vant och mössproduktionen. Att göra vantar i små storlekar är kul men pilligt, dessa är för en tvååring som jag fick beställning på två par.
Lovikkamössan som troligtvis blir vinterns modegrej.
Mönster till vantarna hittade jag gratis på http://www.jarbo.se/
Där finns lite olika alternativ.
Mössan hade jag inget mönster till utan jag räknade ut hur många maskor jag behövde för att den skulle passa runt mitt huvud som är ganska litet. Sedan gjorde jag inget upplägg på min mössa då jag inte ville ha de utan jag började med ett avigt varv, några räta varv och två aviga varv som avslutar "upplägget". Sedan stickade jag bara räta och gjorde intagningar som på vantarna men 8 gånger i stället för 4.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar