lördag 31 mars 2012

EN VECKA FULL AV BESTÄLLNINGAR!

Denna veckan har jag inte haft tid till annat än att göra klart alla beställningar. Förra julen så kom en kund in och ville ha en lampslöja virkad så då blev det den här:
Häromdagen kom samma kund in och ville ha en likadan lampslöja till påsk, fast nu skulle den vara öppen så det gick lättare att sätta på den:
Samtidigt så ville hon ha lite annat. En liten rund duk:
En duk modell större:
Två löpare, en med måttet 25x50 och en 27x50, efter lite trixande med ett gammalt mönster så blev det så här:
Den stora runda duken och lampslöjan är gjorda efter kundens egna modeller och löparna har jag hittat i en gammal Allers Stora Handarbets Album som jag hittat på Röda Korset nån gång. När tidningen är från har jag ingen som helst aning, det står inget datum någonstans i hela tidningen.
Löparna är egentligen en mellanspets till ett förkläde:
Måtten justerade jag med hålrutorna i kanten:

Den lilla duken fanns i samma tidning:

Mönstret:

Efter att ha gjort klart de här sakerna så började jag på nästa utmaning, en stor rund virkad duk i tre färger. Gul/vit med en grön rand 5 cm från bordskanten. Bordet är 113 brett så det gäller att få in mönstret på rätt ställe. Efter att ha kommit en bit på vägen så insåg jag att mönstret jag höll på med inte skulle fungera om jag skulle bli klar med duken till påsk så jag fick leta efter ett nytt mönster, så här långt hann jag dock innan jag blev tvungen att börja om:

Här blev det bara dags att repa upp och börja om. Jag hittade en bild på nätet som jag virkar från http://www.loppisokuriosa.se/page9.php?view=preview&category=0&image=405
Rund virkad duk 160 cm i diameter  200 Kr
Lite pyssligt att virka efter bild men det fungerar. Nu hoppas jag bara att tiden räcker till!
Dags att återgå till virkningen.
Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar