fredag 6 april 2012

HUR LÅNGT ÄR DET MELLAN TORSBY OCH GÖTEBORG, MÄTT I STICKNING!

Onsdagen den 4 April var det dags för Göteborgsresa för att hälsa på sönerna innan de åker till Norge och jobbar hela sommaren.
Eftersom jag hade en beställning på en Pippitröja i Jubileumsgarn storlek Large så tänkte jag kolla hur långt det är mellan Torsby och Göteborg mätt i stickning. Så här långt hann jag mellan Torsby och Kil:
288 maskor på rundsticka nummer 3,5.

På vägen blev vi stående en stund i Bäckebron och precis utanför fönstret stod denna skylten. Gissa att jag hade lust att gå ut och rita en glad mun på den.
Väl framme i Kil så var det en och en halv timmes väntetid på nästa tåg
  Förr var det urtråkigt att sitta där och vänta men förra resan fick jag ett tips på en butik där som heter Hjälpande Händer

Det är ett ställe man inte får missa om man befinner sig där. Det är ett gäng handarbetande damer som öppnat en butik där de säljer sina alster. Där finns så gott som ALLT



Smycken, tovat, stickat, virkat och keramik bla. De har tom en liten secondhandavdelning

Mycket trevlig butik att botanisera i.

Tiden går rätt fort när man har trevliga ställen att gå i under tiden man väntar på tåget. En tur in på Pekås är också ett måste.
Alltid kul att skrota runt lite där innan det är dags att gå tillbaka till vänthallen. Det finns en cafeteria där som har en tavla som hängt där på väggen så länge jag kan minnas. Jag har sen många år tillbaka haft för vana att gå in och kolla om den är kvar och jag blir lika glad varje gång
Jag vet inte vad just den här tavlan heter men jag vet att det finns en liknande som heter Women on the rise som jag så gärna skulle vilja ha tag på. Jag har sökt den under många år men aldrig lyckats finna den.
Ett par varv till blev iaf stickade under väntetiden

Och så här långt hann jag sticka när jag var framme i Göteborg


Den yngste sonen mötte mig vid stationen och körde mig hem till sin storebror där jag skall bo till på tisdag då det är dags att åka hem igen. Sent blev det men väldigt trevligt att se pojkarna igen.

1 kommentar:

  1. Var ligger Pekås? Hur gamla är dina söner förresten?

    SvaraRadera